Till innehåll
Jernhusen

Löfbergs - 94% gillade kampanjen

När Löfbergs bjöd på kaffeprovning och möjligheten att påverka framtidens take-away produkter på Stockholms Centralstation, tog de stationens besökare med storm.

Kund: Löfbergs
Byrå: Inte Bara Post

Eventet gav resenärer och besökare en upplevelse som påverkade såväl deras köpintentioner som associationer till Löfbergs. En framgångsfaktor, förutom den riktigt snyggt uppbyggda kaffebaren och konceptet med kaffeprovning av nya smaker, var att Löfbergs egen personal också fanns på plats för att möta slutkonsumenten. För att lyfta sitt hållbarhetsarbete visade Löfbergs upp olika hållbara initiativ, både egna och andras, i sin hållbarhetshörna. Dessutom kunde besökarna svara på frågor och delta i utvecklingen av hållbara take-away muggar.

"På centralstationen får vi chansen att möta konsumenterna och ha en dialog på riktigt. Det hjälper oss att förstå våra kunder och att fortsätta vara relevanta i utvecklingen framåt"

– Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs

Löfbergs lila på Stockholms Centralstation.

Så hur gick det då?

En effektmätning genomförd på plats av Upplevelseinstitutet visade att 37% av stationens besökare hade uppmärksammat kampanjen. Av dessa tyckte hela 94% om att Löfbergs visade produktnyheter med fokus på framtiden.

Dessutom tyckte 76% att Löfbergs budskap var intressant för dem och 77% sa att kampanjen väckt deras intresse för att köpa Löfbergs kaffe. Det innebär en tredjedel av ALLA stationens besökare. (Under kampanjens fyra dagar hade stationen 880 000 besökare).

Sist men inte minst associerade 73% Löfbergs med ordet Hållbara.

Kontakt

Johan Mattsson

Försäljning

08-410 032 00